Djur.

Här sitter en då. Två feta reportage som ska bli klara idag. Har ännu inte skrivit ett endaste litet ord. Och kanske måste en komplettera med en extra intervju.
 
UTMÄRKT tillfälle att återuppta bloggandet ju!
 
Jag tänkte att vi skulle börja avhandla djur i bloggen. Djur är kul. Jag gillar till exempel lammytterfilé. Men idag tänkte jag att vi skulle diskutera surikater. Det är ett djur som man inte pratar så mycket om. Kanske beror det på att man inte ser dem så ofta i Sverige. Inte i skogen i alla fall. Och det tror jag främst beror på att de bara lever i södra Afrika. Men det är säkert inte hela sanningen. Det är ju massa information som undanhålls från oss av olika anledningar. Jag känner till exempel inte till särskilt många av Rysslands statshemligheter. Så kanske att det finns något hemligstämplat dokument om surikatbeståndet också. Det skulle ju inte förvåna mig om man säger så.
 
Hur som helst så kan man få rabies om man blir biten av en surikat. Det kan man läsa på wikipedia.
 
Tack för mig. Hej.
 
Diskutera gärna surikaten i kommentarsfältet. Finns den eller är den bara en myt? Tycker du den är söt? Eller FUL!?
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Marie Josefsson

På onsdag tänkte jag ge mig i kast med en liten renfilé! På tal om djur i allmänhet och surikater i synnerhet

2013-05-31 @ 11:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0