Ränsar i telifånen.

Året var 2012. Det var sommar. Det var en vanlig dag på jobbet. Jag satt på en sten vid Taxinge slott och spelade Wordfeud på min Iphone. Jag väntade på en fotograf som jag skulle köra hem i en vit skåpbil till Stockholm.
 
Plötsligt stod hon framför mig. Hennes namn var Linda. Hennes berättelse berörde mig djupt och jag ville inget annat än att hjälpa henne.
 
Hon berättade att hon bodde på gården som låg bakom mig och att det hade cirkulerat en mystisk vit skåpbil på i närheten de senaste dagarna. Hon misstänkte att det var tjuvar som ville bryta sig in på hennes gård. Nu var hon tvungen att gå en säng med sin hund, så hon bad mig ringa henne om jag skulle se något mystiskt. Jag var genast med på noterna.
 
Jag lade mig bakom stenen jag tidigare satt på och spetsade öronen. Då kom fotografen och vi susade hemåt i den vita skåpbilen.
 
Och så var det med det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0