Fläckar, utbrytningsförsök och genus(?)

Hej.

I torsdags lagade jag köttfärssås. Råkade spruta ner mina nya (fabulösa) jeansskjorta med tomatpuré. Så jag bytte om till en benvit tröja lagom till att hela härligheten skulle konsumeras. Hade kunnat ta en bild på tröjan. Men den ligger förvånande nog i tvätten.

Idag är det fredag. Jag sitter på biblioteket och låtsas att jag skriver monstruöst mycket om genus och medier. Men i verkligheten bloggar jag. Fast det är det ju ingen som vet. Mer än jag. Och förmodligen ingen annan som bryr sig om. Mer än jag, när jag missar min deadline.

Imorgon är det lördag. Förra lördagen råkade jag låsa in mig på en toalett på en fest. Det var mycket dramatisk. Lyset fungerade inte och det fanns inget handtag på varken ut- eller insida. Så varför jag stängde den är en ganska bra fråga som jag inte kan svara på.
I mörkret fann jag en halvtom ölburk, som jag först övervägde att döva mina sorger och klaustrofobi med, men sedan insåg kunde vara min räddning.

Jag hällde ut innehållet (i min strupe???) och började bearbeta burken genom att knyckla ihop den och försöka forma den likt en nyckel, alternativt ett handtag. Jag skrattade förnöjt över min egen uppfinningsrikedom i nära en kvart innan burken åsamkade min stackars tumme ett litet skrapsår.

Då kastade jag den onda tingesten på golvet och hoppade hårt och ilsket på den medan jag skrek i högan sky. Sen blev jag räddad av min klasskompis inbrytarkungen Karolina.

Hoppas morgondagen blir lika spännande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0