Glädjerus!

Jag är så himla nöjd. Jag är så sjukt GLAD! Idag har jag ÄNTLIGEN sökt lite praktikplatser. Det är så SKÖNT att plocka ut tummen ur röven. För det är ju ganska obekvämt att ha den uppstoppad i rumpan.

Dessutom är jag otroligt nöjd med mitt och Loui's C-uppsatsarbete. Vi har highfive:at cirkus tio gånger idag. (Loui är lyckligt ovetande om var jag haft tummen på min highfivehand nästan hela terminen.)

Och nu ska jag och Fröken Linnéa gå på teater. Och i helgen åker jag och samma Fröken till Stockholm för att fortsätta nära våra kulturellt understimulerande små hjärnor.

För två dagar sen var jag djupt nere i en livskris. Jag satt i soffan med ett obehagligt tryck över bröstet och grät över Anna Lindhs död. Nu är jag kanske gladast i hela Kalmar.  Inte ens det faktum att jag inte har någon mat hemma och har sugit på en burk kidneybönor i tre dagar nu gör mig nedstämd.

Jag vill minnas att exakt samma humörsvängningar utspelade sig för en månad sedan. Då jag, liksom nu, (av något lustigt sammanträffande) blödde som en skottskadad bibliotekarie med blödarsjuka. Jag ser inget samband.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0