NÖTTER!

Jag känner att det är dags att jag bloggar lite om hasselnötter. Jag är liksom besatt av ICA's egna "gott liv" hasselnötter. (OBS. det här är inte reklam bara ett konstaterande).
De är liksom rostade utan att vara saltade och helt jävla fantastiska! De passar ta mig tusan till ALLT! Om hasselnötter hade varit djur så hade ICA's hasselnötter varit älgarna. Skogens konung alltså. Fast inte skogens då. Eller kanske. Jag vet inte hur eller var nötter växer.

Hursomhelst. Det finns ett stort problem i denna besatthet. Jag kan nämligen inte tillfredsställa mitt begär här i Gnosjö! När jag gick till ICA senast för att fylla på mitt hasselnötslager så gjorde jag den fasansfulla upptäckten att de bara har VANLIGA hasselnötter här. Say whaaat??

Vanliga hasselnötter är givetvis uteslutna. Once you go black, you never go back liksom. Obviously.

Så nu försöker jag stilla mitt begär med paranötter. Det funkar sådär. Det ger liksom inte riktigt samma kick, om ni fattar vad jag menar.
Så, är det någon som känner till några tyngre nötter som är lätta att få tag på? Gärna hyfsat billigt. Det är lite kärvt att finansiera ett beroende med CSN.



Apelsin är INTE ett bra substitut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0